Wrzesień, 2018

Wtorek, 18 września 2018 · dodano: 19.09.2018 | Komentarze 0

Chłodno, ale bez wiatru, więc całkiem przyjemnie. Wyjechałem trochę wcześniej, więc czasu na Regiel starczyło.
Powrót prosto do domu.

Po południu zdarzył się mały wypadek - spadłem z drabiny. Obdarta morda, ręka, naciągnięty lewy bark, ale najgorsze że mocno stłukłem lewe kolano. Dopóki chodziłem było nieźle, ale wieczór i noc to koszmar - altacet trochę pomógł, ale na razie na pewno kilka dni przerwy od roweru, tańców, a nawet chodzenia. Koszmar...

Poniedziałek, 17 września 2018 · dodano: 18.09.2018 | Komentarze 0

Ubrałem się więc nie zmarzłem, jazda na krótko przed pracą się niestety już skończyła. Na chwilę do lasu. Po pracy do paczkomatu odebrać nową latarkę, lada chwila zacznie się sezon na jazdę po ciemku. Przerwał się kabelek od licznika, spróbuję pokleić, ale pewnie trzeba będzie kupić nowy czujnik z podstawką.

Zażynek 2018 - Hajnówka

Sobota, 15 września 2018 · dodano: 17.09.2018 | Komentarze 6

Dojechaliśmy z Gosią trochę po 10tej, instalacja w bazie, ładowanie węgli w postaci makaronu i spokojne przygotowanie rowerów do startu. Okazuje się, że nie będzie Andrzeja, szkoda, bo praktycznie nie będzie znajomych. Przed startem dojeżdża Tomek, miał jechać "na dziko", ale wskakuje na puste miejsce. Ruszamy w piątkę i w ten sposób przejeżdżamy prawie całą pierwszą pętlę (127km). Piękne lasy, cudne wsie, ten spokój i cisza - tylko na Podlasiu. Praktycznie cała droga po asfaltach i szerokich gruntówkach, super dokładne mapy - nie idzie się zgubić. Po drodze koledzy mieli przygody z przebitymi kołami, na co zeszło trochę czasu.

W bazie dokończamy makaron, dokręcam uchwyt latarki (dobrze że zauważyłem podczas pierwszej pętli) i ruszamy w szarówce na drugą, jedynie czterdziestodwukilometrowe kółeczko. W lesie ciemno, trzeba palić światło i uważać na dziury w drodze. W jeździe przeszkadzał dzwoniący co i rusz telefon, więc zostaliśmy tylko we trójkę z Tomkiem. Pod koniec narada - co dalej. Tomek ma problemy z kolanem, zresztą od początku było wiadomo że całości trasy nie przejedzie. Gosię boli ręka, tego można było się spodziewać, dodatkowo zapomniała spakować nogawek. W bazie próbuję jeszcze namówić ich na krótkie, 57 kilometrów, ale nic z tego. Gosia twierdzi że rano pojedzie krótkie kółko...

Pozostaje więc prysznic, poszukiwania otwartego sklepu, browarek + gadka-szmatka i przed północą idziemy w kimę. Budzę się po 5tej i czekam na budzik. Gosia odpuszcza, Tomek także, więc szybko wskakuję w ciuszki i ruszam na samotne sto z ogonkiem.

Tempo mam solidne, nie odpuszczam, trzeba się trochę sponiewierać. Wiem że całości trasy nie przejadę, ale wracać z Zażynka bez zmęczenia...nie...nie tak to miało wyglądać. Jest ciepło, zbyt mocno się ubrałem, mus się zatrzymać i zrzucić czapkę i wiatrówkę. Kolejne piękne fragmenty lasu, sielskie wsie i piękna pogoda. Jedynie wiatr się mocno rozkręcił, no ale nie można mieć wszystkiego na raz. Wracam już mocno umordowany, odliczając każdy kilometr na ostatniej prostej przed metą.

Pierwszy raz jesteśmy do końca, odbieramy dyplomy i czas ruszać w drogę powrotną. Impreza świetnie zorganizowana, super miejsce na jazdę rowerem, niestety nie dopisała frekwencja. Zeszłoroczny przejazd po Puszczy Augustowskiej całą bandą był super, w tym liczyłem na to samo i się rozczarowałem. Nie mam ciśnienia na wynik, Zażynek to własnie miejsce gdzie można się spotkać, pogadać podczas jazdy, przy okazji się mocno upodlić, bo trzy stówki na rowerze MTB dają solidnie w kość.

fotki

Kategoria >200, z Gosią, zawody

Środa, 12 września 2018 · dodano: 13.09.2018 | Komentarze 0

Dawno nie byłem - to się karnąłem... Grzyby można z drogi zbierać, kilka schowałem do plecaka i zawiozłem do domu. Zdjęć brak, bo od BBT gdzie mi zamókł telefon używam tylko tylko kalkulatora :) Powrót z wiatrem, więc szybko i bez wysiłku.

Poniedziałek, 10 września 2018 · dodano: 12.09.2018 | Komentarze 0

Zimnawo, ale jadę twardo obserwując wstające czerwone słońce. Już na Szybie widzę na odkrytym terenie mgły, w lesie temperatura mocno się obniża. Zmarzłem w palce u rąk, tak że aż bolało, więc robię nawrotkę zagrzać się trochę w mieście. Reszta trasy to spontan wymyślony po drodze, ale wyszła całkiem przyjemna jazda.

spacer z M.

Niedziela, 9 września 2018 · dodano: 10.09.2018 | Komentarze 0

Spokojna przejażdżka z Małgosią. Dalej duży problem z ręką na nierównościach typu szutrowa tarka, kamienie czy korzenie. Zapisaliśmy się na Zażynek, ale słabo to widzę, nawet w pewnym momencie jazdy Gosia chciała ze startu zrezygnować.

Sobota, 8 września 2018 · dodano: 10.09.2018 | Komentarze 0

Wokół Ełckiego i po mieście. Ciepło, pochmurnie i bezwietrznie. Powrót promenadą.

Kategoria <50, dom/praca

Piątek, 7 września 2018 · dodano: 08.09.2018 | Komentarze 0

Rozwaliłem sobie dłoń, więc mam problem z trzymaniem kierownicy. Z tego powodu tylko tam i nazad.

Czwartek, 6 września 2018 · dodano: 07.09.2018 | Komentarze 0

Ciepło, bezwietrznie, pochmurno. Na drogach miejscami mokro po wczorajszym deszczu, w lasach mgła. Mam wrażenie że jadę na zaciągniętym hamulcu, nawet stawałem żeby to sprawdzić. Jakoś tak bez sił zupełnie...

Środa, 5 września 2018 · dodano: 06.09.2018 | Komentarze 0

Po mieście, spora mgła ale ciepło.