avatar Ten blog rowerowy prowadzi dodoelk z miasta Ełk. Przejechałem 189058.27 kilometrów w tym 4539.60 w terenie. Moja średnia prędkość 20.65 km/h

Kwiecień, 2018

wyjazd wiosną, powrót latem

Poniedziałek, 30 kwietnia 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 0

Gry ruszałem zastanawiałem się czy ciepłej czapki nie zabrać. W połowie trasy, gdy tylko wyszło słońce musiałem robić striptiz, tak zaczęło grzać. Sprawdzam skrót do Grabnik-Osada, okazuje się być przedłużeniem czołgowej drogi jak wiedzie aż do Lisek. Ubabrałem mocno siebie i rower, więc po drodze zahaczam jeszcze o myjnię.

z dzieciarną

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 0

Cieplutko, więc do lasu. Spokojna przejażdżka po leśnych ścieżkach, z przystankami nad leśnymi jeziorkami. Sucho więc i sporo luźnego piasku, dzieci się trochę zakopywały. Miło spędzona niedziela, wg planu - czyli odpoczywamy. W ten weekend żadnych dłuższych wyjazdów.
Kategoria <50, z Gosią

00:59 h 2:53 km/h:
Maks. pr.: km/h
Rower:

Rekonesans

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 0

Pojechałem sprawdzić przejezdność drogi za byłym tartakiem. Jeszcze spora kałuża, ale da się bokiem przenieść rower stąpając po gałęziach. Poza tym w lesie Sahara.
Kategoria <50

Sobota, 28 kwietnia 2018 · dodano: 07.05.2018 | Komentarze 0

W końcu ciepło, ale nadal mi się nie chce.

Piątek, 27 kwietnia 2018 · dodano: 28.04.2018 | Komentarze 0

Obudziłem się z bólem pleców, poranne nierówności terenowe w lesie dopełniło wieczorne skakanie na ludowym. Nic, trzeba sprawdzić, może samo przejdzie... Ruszam za jezioro, faktycznie nie jest najgorzej, a po kilku minutach przechodzi. Za to siły do jazdy nie miałem wcale, mocno nie dmuchało, a pod wiatr ledwie 15 km/h udało się trzymać. Wracam do miasta, mała rundka nad jeziorem i jadę trochę wcześniej do pracy.

Czwartek, 26 kwietnia 2018 · dodano: 27.04.2018 | Komentarze 0

Kolejny raz do lasu, ale tym razem schować się przed lodowatym wiatrem. Pokręciłem się jeszcze we wczorajszych okolicach, jeszcze jedną drogę można dorysować. Obawiałem się że będzie błoto, ale ziemia wchłonęła całodniowy wczorajszy opad. Niestety jazda po nierównym spowodowała nawrót bólu pleców, więc na jakiś czas trzeba z terenu zrezygnować.

Środa, 25 kwietnia 2018 · dodano: 26.04.2018 | Komentarze 0

Na szosę nie miałem ochoty, za to miałem chęć na chwilę spokoju. Udało się złapać zawiechę taką że części trasy nie pamiętam. Lubię to. Uświadamiam sobie, że ciągle jeżdżę tymi samymi drogami, a w części lasu nie byłem nigdy. Rozpoczynam więc eksplorację części od autostrady do torów. Na OSM brak tutaj dróg więc zbieram ślad, trzeba będzie znowu JOSM'a odpalić.

Powrót w deszczu, dobrze że trochę zelżał, bo kilka minut przed fajrantem lało bardzo mocno.

Kategoria <50, dom/praca

Wtorek, 24 kwietnia 2018 · dodano: 25.04.2018 | Komentarze 0

Wyjechałem sprawdzić kolana i tyłek. Siedzenie czuję, sczególnie gdy się bardziej wyprostuję puszczając kierownicę, natomiast z kolanami chyba wszystko w porządku. W lesie dużo bardziej zielono, wczoraj popadało i od razu widać zmiany. Do wiosny widzianej na Kaszubach jeszcze kilka dni brakuje, dopiero białe kwiaty się na drzewach pojawiają.
Kategoria <50, dom/praca

Poniedziałek, 23 kwietnia 2018 · dodano: 24.04.2018 | Komentarze 0

czwartek + poniedziałek, trasa w jedną stronę

Kaszubska wyprawka

Sobota, 21 kwietnia 2018 · dodano: 24.04.2018 | Komentarze 0

Dojechaliśmy w piątkowe popołudnie. Ciepło i bezwietrznie, szkoda że jutro ma być zupełnie inaczej. No cóż...dobrze że nie będzie padać. Ogarnęliśmy rowery, chwila integracji przy ognisku i około 22giej poszliśmy spać. Noc skróciła się trochę za sprawą śpiewającego za oknem słowika lub innej sikorki, człowiek przyzwyczajony do miejskiego szumu za oknem. Czekam do budzika i czas się zbierać. W kuchni tłum ludzi, czas śniadania, ciężko się do czajnika dopchać. Jeszcze tylko się ubrać, chwila odprawy na której zmarzłem tak, że wkładam przed startem jeszcze wiatrówkę.

Ruszamy równo o 8mej. Tworzy się grupa której przejechaliśmy większość trasy. Pierwsza stówka poszła gładko. Piękne okoliczności przyrody i drogi które nie pozwolą się nudzić. Popas pod sklepem w Szymbarku, dwie bułki, cola i woda, bo poszedł cały zapas zabrany ze startu. Dalej nie jest już tak różowo. Krajobrazy nadal zachwycają, ale wiatr dale popalić. Boczne podmuchy spychają, czasem trzeba jechać ze sporym przechyłem, aby w konsekwencji utrzymać pion. Widoki piękne, ślicznie wyglądają granatowe jeziora i białe grzywy fal. Oj dawno już na takim wietrze nie jeździłem. Zaczyna mnie boleć głowa, jestem zmęczony gorzej niż po ubiegłotygodniowej trzysetce. A to nawet nie 1/3 trasy... Nicto. Damy radę, trzeba w głowie podzielić trasę na mniejsze części. Postanawiamy zrobić dłuższy postój w Brusach. Zeszło sporo czasu, bo dosyć długo czekaliśmy na zamówione dania, ale dzięki temu przestała mnie boleć głowa. Jeszcze szybkie zakupy i ruszamy na najszybszą część trasy.

Do Czerska prostą drogę idealnie pokrywającą się z kierunkiem wiatru, więc wysiłku w kręcenie wkładać praktycznie nie potrzeba. Czuję się zdecydowanie lepiej z pełnym brzuchem. Po drodze widać wielkie połacie wiatrołomów - skutek nawałnic z sierpnia ubiegłego roku. Ależ to musiała być wielka siła, połamać tysiące drzew jak zapałki... To najbardziej położony na południe punkt trasy, do połówki jeszcze trochę brakuje, ale generalnie zaczynamy nad morze wracać. Jest bardziej płasko, sporo lasów, ale są też fragmenty zupełnie odsłonięte pod czołowy wiatr. Kolejny dłuższy postój na stacji w Egiertowie, już po zmroku. Wiatr się uspokoił, nadal mocno dmucha, ale nie ma już tak niebezpiecznych porywów. Ubieram się na nocną jazdę, zmieniam spodenki bo z tyłkiem mam duży problem. Coś w tym roku jest nie tak, na każdym wyjeździe zbyt szybko odczuwam dolegliwości. Nie mam ochoty na kawę, zjadam tylko bułkę i rozrabiam do bidonu proszki antynasenne.

Zamiast być lepiej jest jeszcze gorzej, nic, muszę kolejną stówkę jakoś wytrzymać. Pierwsze kilometry jeszcze jakoś idą, ale zaczyna się dziać coś z prawym kolanem. Boli z boku, coś jakby przyczep. Staram się rozciągać podczas jazdy, dwa razy na krótkich postojach po drodze i nic. Nie wiem jaka jest tego przyczyna. Zbyt dużo górek, czy za mocna jazda. W każdym bądź razie wiem, że samo nie przejdzie, a przed nami jeszcze będzie co podjeżdżać więc łykam tabletkę. Dobre jest to że na bolący tyłek także działa.

Na stacji w Pucku wkładam jeszcze jedną wkładkę i nakładam sporą warstwę smarowidła. Standardowy zestaw czyli kawa + hotdog, zmieniam też rękawiczki na cieplejsze. Zostało 109 km do mety. Jedzie się koszmarnie, nie mam już siły, do tego zaczyna mnie mulić. Do tej pory po proszkach zupełnie nie chciało mi się spać, ale zawsze zaczynałem wieczorem, więc zmęczenie było dużo mniejsze. Tym razem muszę zamknąć oczy na chwilę, 5 minut pomaga mniej więcej na godzinę jazdy. Kolano czuję co jakiś czas, do tego odzywa się także lewe. Podjazd przed Gniewinem wjeżdżam ledwo, ledwo, nie chciałem stawać w pedałach, aby mocniej kolan nie obciążać. Końcówka to typowe zamulanie, toczymy się około 20 km/h niby w grupie, ale osobno. Razem ze słońcem wzmógł się także wiatr, musiałem też zrobić drugi postój na zamknięcie oczu. Nie udało się dojechać w 24 h, spóźniliśmy się 18 minut.

Gdy obudziłem się po jakichś dwóch godzinach pierwsze co robię to sprawdzam kolana. Nie bolą przy dotyku, zginaniu i symulacji kręcenia. Uff, całe szczęście, że to tylko zmęczeniowy problem był. Wręczenie medali, kawa, pakowanie i czas się zbierać w drogę powrotną.

Pięćset to już dystans który boli, to wiedziałem przed startem. Nie spodziewałem się jednak, że ból przyjdzie tak szybko, już po 150 km czułem trudy trasy i odzywający się tyłek. Łatwo nie było, trasa pokonana, kolejne doświadczenie zdobyte.
kilka zdjęć Małgosi, kilka pożyczonych, bo po drodze swoich nie robiłem

Zaliczone gminy - 11: Główczyce, Nowa Wieś Lęborska, Lębork, Studzienice, Dziemiany, Brusy, Nowa Karczma, Przywidz, Somonino, Wejcherowo (teren miejski), Wicko.