avatar Ten blog rowerowy prowadzi dodoelk z miasta Ełk. Przejechałem 189058.27 kilometrów w tym 4539.60 w terenie. Moja średnia prędkość 20.65 km/h

Maj, 2018

Dystans całkowity:1970.44 km (w terenie 30.00 km; 1.52%)

kto rano wstaje, ten nie jeździ w upale...

Czwartek, 31 maja 2018 · dodano: 01.06.2018 | Komentarze 0

Pytam małżonki ile km chce przejechać i kiedy chce wyjechać. Ja mogę ruszać wieczorem, w środku nocy czy wcześnie rano, jest mi obojętne i się dostosuję.

Stówka i wyjazd koło 5tej. Wiem na czym stoimy, plan idealnie pasuje pod Kruklanki, gdzie już od jakiegoś czasu mnie ciągnie. Dołącza do na Tomek i pustymi ulicami ruszamy. Jest mi chłodno, szczególnie w cieniu, jeszcze do tego chłodku zatęsknię... Początkowo bez wiatru, potem już jakieś zmarszczki na jeziorach się pojawiają. Trasa bardzo przyjemna, drogi puste, a temperatura jeszcze nie zabija, choć na koniec gdy staliśmy w mieście na światłach zacząłem tęsknić do porannego chłodku.

testy nowego napędu

Środa, 30 maja 2018 · dodano: 01.06.2018 | Komentarze 0

Na ostatnim wyjeździe stwierdziłem, że już nie ma sensu dalej rzeźbić na zużytym napędzie. Długo się zastanawiałem jaką kasetę kupić, ostatecznie wybrałem 105 11-28. To 2 zęby mniej niż miałem, ale na BBT powinno spokojnie starczyć, a na góry mam przecież kasetę MTB. Po głowie chodziło mi też założenie na stałe przerzutki MTB, ale wyczyściłem i nasmarowałem 105 oraz wymieniłem kółka. Przy okazji wymieniłem także mały blat w korbie.
Poprzednia kaseta Tiagra + łańcuch Ultegra przejechały około 17.000 km. Kaseta jeszcze nie zarżnięta, gdybym się uparł i założył jakiś mniej zużyty łańcuch to spokojnie jeszcze do dwóch dych by się dało dokręcić.

Udało się idealnie wstrzelić ustawiając na sucho, żadnych poprawek nie robiłem. Po drodze zajeżdżam do Tomka i umawiam się na jutrzejszą jazdę.
Kategoria <50

Środa, 30 maja 2018 · dodano: 01.06.2018 | Komentarze 0

Zamiast zrobić kilka kilometrów przed pracą walczyłem z dętką. Znów tą samą co kilka dni wcześniej. Tym razem nie szukam dziury tylko zmieniam na nową.
Dziś już nawet nie ma przyjemnego chłodku na porannym dojeździe. Lato pełną gębą.

zwiedzanie wytwórni i bzu zbieranie

Wtorek, 29 maja 2018 · dodano: 30.05.2018 | Komentarze 0

Obiecana już wcześniej kolegom z MZPiT wycieczka do wytwórni. Robimy z Gosią małą rundkę przed, odwiedzając plażę w Szeligach, musi być ciepła woda, bo całkiem sporo plażowiczów było. Ruszamy wspólnie autostradą, nawieźli sporo świeżego żwirku, mocno się kurzy. Po drodze zbieramy bez atakowani przez chmary krwiopijców, pomaga spray i od tej chwili mamy spokój. Mała sesja zdjęciowa i czas wracać. Odbijamy do Dąbrowskich, tu większa szansa na bez przy drodze niż w lesie i tak też jest. Końcówka pod oślepiające zachodzące słonko i (o dziwo) praktycznie pustą promenadą do domu.

Kategoria <50, z Gosią

Wtorek, 29 maja 2018 · dodano: 30.05.2018 | Komentarze 0

Rano na trochę do lasu, całkiem przyjemny chłodek w cieniu. Powrót upalny i szybki, bo spieszno było

Poniedziałek, 28 maja 2018 · dodano: 29.05.2018 | Komentarze 0

Przyjemny dojazd i upalny powrót.

na więcej nie ma czasu

Niedziela, 27 maja 2018 · dodano: 28.05.2018 | Komentarze 0

Mokro, popadało w nocy, więc koryguję plan chcąc uniknąć polnych dróg. Selmęt od drugiej strony, w Laskach małych wjeżdżam w teren, potem kieruję się do Ełckiego Boru. Na dojeździe spotykam kolegów, którzy jak ja nie mają czasu jechać na zbiórkę, są na szosach, więc w Reglu nasze drogi się rozchodzą. Kręcę się po lesie, tak aby być przed 9 w miejscu zbornym. Przybijam piątkę, chwila rozmowy i muszę pędzić do domu. Ostatnia próba i występ. W końcu będzie trochę luzu popołudniami.

Piątek, 25 maja 2018 · dodano: 28.05.2018 | Komentarze 0

Plan był na więcej, ale codzienne próby przed występem wysysają życiodajną energię i gdy rano dzwoni budzik po prostu mi się nie chce. Las czy szosa? Nie mogę się zdecydować. Gdy zjeżdżam nad jezioro nie odbijam w lewo, jakoś tak instynktownie, więc odpowiedź brzmi: szosa. Jadę do Bajtkowa, zobaczyć czy i tam prowadzona jest rozbiórka torów. Trwają jedynie prace na terenie stacji, wracam do miasta po drodze zahaczając o Nową Wieś. Tam robota idzie pełną parą. Gdy jestem na krajówce przypominam sobie, że (kiedyś - jeszcze zimą) miałem sprawdzić przejezdność singla przy Żabim Oczku w stronę torów. Całkiem fajna dróżka -
w ten sposób wyjeżdżam przy szpitalu, a potem już czas kierować się w stronę pracy.

Czwartek, 24 maja 2018 · dodano: 25.05.2018 | Komentarze 0

Już od jakiegoś czasu planowałem odwiedzić rejony Chojniaka i Rydzewa, bo nigdy tam nie byłem. Z racji ograniczonego czasu jadę krajówką, całe szczęście po 6tej nie ma dużego ruchu. Urocze jak zwykle jezioro Łaśmiady, między Piaskmi a Sajzami pojawił się świeżutki nowy dywanik. Mam nadzieję, że jeszcze fragment przez Sajzy zostanie zrobiony - będzie świetna trasa na wąskie opony. Lasem do wsi Krzywe, tam się nic nie zmieniło, bruk połatany asfaltowymi plackami. Odbijam w polną drogę, początkowo jest całkiem nieźle, potem ślady kół traktora odciśnięte w glinie. Nie da się jechać, bo się pedały w tej koleinie nie mieszczą, dobrze że to tylko ze 300-400 metrów. Tereny bardzo fajne, jest sporo górek i ładnych rozległych widoków. W pewnym momencie czuję miękkość pod tyłkiem, schodzę, macam. WTF. Nie zeszło do końca, więc tylko pompuję. Da się jechać, ale za chwilę znowu to samo. Nie chce mi się zmieniać dętki, bo rower cały upieprzony w glinie, postanawiam więc ewakuować się w stronę domu/pracy. Trzeba  przycisnąć, żeby jak najwięcej przejechać pomiędzy machaniem pompką. Po kilku przystankach melduję się wcześniej w pracy, odwiedzam myjnię i zanim się szychta zaczęła mam załataną dętkę.
Powrót autem z rowerem na dachu.

Środa, 23 maja 2018 · dodano: 24.05.2018 | Komentarze 0

Miało być więcej, ale gdy zadzwonił budzik czuję że jeszcze nie doszedłem do siebie. Na regenerację najlepsza jest spokojna jazda, celu brak, po drodze się wymyśli. Wczoraj popadało, w końcu, bo tutaj deszczu nie było od dawna, więc w lesie spora wilgoć. Okrążam Ełckie, za Nową Wsią widać prace na drodze do Baran - do lipca ma być tutaj asfalt. Kręcę się jeszcze przy torach, dokumentując fotograficznie prace przy rewitalizacji LK219.