h km/h:
Rower:

BikeFitting

Sobota, 25 stycznia 2014 · dodano: 27.01.2014 | Komentarze 4

Usługą ustawienia roweru zainteresowałem się zaraz po sześćsetce kiedy to pojawił się ostry ból w prawym kolanie. Na temat fittingu przeczytałem chyba wszystko co dostępne jest w internecie, więc wiedziałem jak się to odbywa. Zastanawiałem się gdzie jechać, ostatecznie wybór padł na VeloLAB w Gdańsku. Pojechałem razem z Gosią, która miała do rozwiązania swoje problemy z achillesem i drętwiejącymi dłońmi.

Na początku wywiad na temat problemów podczas jazdy na rowerze i moich oczekiwań. Potem badanie na stole, stepie, skłony i tym podobne ćwiczenia pozwalające Łukaszowi określić gibkość, zakres pracy stawów, symetrię ciała itd. Po badaniu wyszło że mam lewą rękę krótszą od prawej o jakieś 3 cm (stąd zapewne bóle w lewym łokciu podczas jazdy), zrotowany kręgosłup, a w prawym kolanie obecny płyn. Dalej badanie na maszynie która mierzy siłę wybicia (wyskoku) oraz kolejne badanie na fotelu gdzie zgina się i prostuje nogę w stawie kolanowym. Dzięki temu można określić jak działają mięśnie zginające i prostujące w każdej z nóg. U mnie mięśnie zginające kolano po prawej stronie są o 20 % słabsze niż po stronie lewej. Zresztą pomiędzy nogami jest ogólnie spora dysproporcja widoczna gołym okiem, więc nic dziwnego że i pracują inaczej.

Kolejny etap to analiza jazdy na rowerze. Łukasz nagrywa film po obu stronach w trzech pozycjach: górny chwyt, za klamki i chwyt dolny. Potem analiza na komputerze i na podstawie tego zaczynamy to po co tutaj przyjechałem, czyli zmiany. Na początek buty: w lewym podkładki pod bloki, w prawym przesunięcie. Siodło ciut do góry, do przodu (podczas ostatnich eksperymentów cofałem je do tyłu, teraz jest mniej więcej na środku) i lekko do dołu. Kierownica cała została obrócona do góry, podkładki pod mostek i sam mostek pozostały bez zmian.
Kolejna "przejażdżka", czuć że nogi pracują inaczej dzięki zmianom ustawienia bloków, pierwsze wrażenie jest takie że zsuwam się z siodła, ale potem jest w porządku. Po rozgrzewce kolejna "sesja filmowa", potem analiza po której wychodzi że jest OK. Dostałem zestaw ćwiczeń do wykonywania: rozciągających boczną części uda po lewej stronie i rozciąganie obu mięśni czworogłowych i mięśnia prostego uda. Dalej jest dysproporcja w pracy nóg, ale mniejsza niż przed zmianami.
kila zdjęć

Czy wprowadzone zmiany przyniosły skutek trzeba będzie niestety poczekać. Na razie mogę sprawdzić odczucia na trenażerze, choć więcej niż 2 godziny raczej nie wytrzymam. Niepokoi mnie dalej stan kolana, chociaż nie boli, po urazie pozostał wysięk. Nicto. Trzeba wziąć się za ćwiczenia i z optymizmem wchodzić w nowy sezon.
Kategoria trenażer

artd70
| 13:28 poniedziałek, 27 stycznia 2014 | linkuj W W-wie też kiedyś taka cena była, teraz chyba podskoczyła. Ale jak już nabędę ten jedyny, ostateczny to się może też zdecyduje na "ustawkę" ;)
dodoelk
| 13:23 poniedziałek, 27 stycznia 2014 | linkuj Już kolega napisał- 500 zapłaciłem, wg mnie warto.
Isgenaroth
| 13:12 poniedziałek, 27 stycznia 2014 | linkuj Dobre to, tyle, że pincet złotych to spora kasa. Pewnie i mnie by się też przydało coś takiego, ale na razie moge spokojnie zapomnieć nie mając pracy :(
Paweł, życzę Ci żeby te poprawki przyniosły wiele dobrego, zdrowia oczywiście i żebyśmy się w końcu w tym roku spotkali, na brevecie lub choć na moim wyczynie 2014, z którym chyba będę musiał Cię po woli zapoznać, o ile ma dojść do skutku.
artd70
| 11:37 poniedziałek, 27 stycznia 2014 | linkuj Powiem Ci że strach czego się człowiek może o swoim ciele (z którego na ogół jest w miarę zadowolony) dowiedzieć po takich obmiarach ;) A jaki koszt takiej imprezy??

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ludzi