Temperatura:-4.0

Śniardwy (Okartowo)

Niedziela, 27 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 0

Trasa miała być ciut inna, po drodze wyszła poniższa modyfikacja. Przyczyną zmiany tak jak ostatnio zmarznięte palce u nóg.

Wyjazd o 6.40 już nowego czasu. Powodów tak wczesnego wyjazdu było kilka:
1) Jak wrócę to szanowna małżonka z chłopakami dopiero będzie przy śniadaniu i jedyny dzień w tygodniu możemy spędzić razem,
2) Tylko rano słaby wiatr (około 10 km/h) i bezchmurne niebo, potem pogoda zdecydowanie gorsza,
3) Najmniejszy ruch na dosyć ruchliwej DK16,
4) No i oczywiście najlepsze spalanie jest na czczo
Jedyny minus to tylko ten mrozek... :/

Droga super, szybciutko, leciutko, coraz bardziej po głowie mi chodzi przerzucenie się na rasową szosówkę, bo zakup nowego bajka to i tak kwestia czasu i dozbierania jeszcze troszkę kasy.

W Orzyszu minutka na rzut okiem na mapę przy Centrum Informacji Turystycznej (to tam zapadła decyzja o niekontynuowaniu jazdy na Staświny i powrotu do Ełku przez Grabnik). To był jedyny przystanek na trasie. W Okartowie nawrót, Śniardwy widziane z szosy tylko, nie chciało mi się przedzierać przez jakieś dzikie ścieżki aby dotrzeć bezpośrednio do wody (raczej lodu, bo jeszcze nie puścił).
W powrotnej drodze postanowiłem porównać odczyt z licznika ze słupkami przy drodze. 20 kilometrową odległość między słupkami licznik wskazał jako 20,41, czyli błąd pomiaru, zakładając że słupki stoją w prawidłowej odległości wynosi jakieś 2%. Niby mało, ale na dłuższej trasie trochę się nazbiera. W przsyszłości trzeba będzie zejść z błędem do mniej niż 1%.

Wpisuję 75,5 choć licznik pokazał 77,0 (tyle samo wyszło z bikemap.net) i jest to najdłuższa wyprawa rowerowa w mojej krótkiej przygodzie z dwoma kółkami.