h km/h:
Rower:żwirek

Żwirek

Czwartek, 27 września 2018 · dodano: 28.09.2018 | Komentarze 1

Z kupnem nowego roweru nosiłem się przynajmniej 2 lata, na przeszkodzie stały wiadomo - pieniądze. Kupić i cały rok kręcić się pod domem, czy jeździć tym co się ma i kilka razy w roku wyskoczyć gdzieś w Polskę...Także 2 lata temu obiecałem synkowi rower, bo jeździ jakimś starym złomem (jeździ to za dużo powiedziane, może 5-6 razy w tym roku pokręcił).

Młody wszedł w wiek kiedy zaczął jeść tyle co ja (a ja potrafię...) więc na wiosnę da radę normalnie jechać czołgiem. W ten sposób można upiec dwie pieczenie nie jednym ogniu. Ja nie muszę wydawać 1500 -2000 na w miarę sensowny rower, synuś odziedziczy czołg, a ja trochę większym kosztem będę miał to, co mi się od dawna marzyło. Krossa będę wykorzystywał zimą, założę mu na stałe kolcowane opony, oraz na wypady z mapnikiem.

Miałem niezłą zagwozdkę z wybraniem nowej fury, na sam koniec zostały dwa na tapecie: Fuji Jari 2.3 oraz Giant TCX SLR2 Shimano 105 2x11. Za tym pierwszym przemawiała stalowa rama, wygodniejsza pozycja i możliwość dołożenia bagażników. Za drugim waga, karbonowy wideł i tłumiąca drgania sztyca, lepsze hamulce i wyższej klasy osprzęt. Tyle tylko że to rower przełajowy, raczej do ścigania niż do turystyki. Dwa dni się gryzłem i w końcu podjąłem decyzję o kupnie Fuji, bo bardziej pasuje do mojego stylu jazdy. W 80-90 % jest to asfalt, trochę szutrówek a po jagodach nie jeżdżę praktycznie wcale. To co mi w nim nie pasuje z czasem się wymieni i będzie idealnie.

W najbliższej przyszłości do zmiany będzie korba na przełajową cx50, kaseta - bo ta która jest to chyba niezła plastelina i być może hamulce. Muszę poużywać ich trochę, w czołgu też mam jakieś najtańsze tektro na których przejechałem ponad 70.000 km i jakoś tam działały.