Środa, 25 maja 2016 · dodano: 25.05.2016 | Komentarze 0

Do pracy na 9tą, więc można rano gdzieś wyskoczyć. W planie sprawdzenie stanu drogi Klusy - Skomack.
Pomny tego jak wczoraj zmarzłem, dziś ubieram górę "na długo". Słońca brak (błysnęło tylko na chwilę), wiatru brak, chęci są. Zaliczam Leśny podjazd przed Maczami, a potem polną czołgową drogę do Pistek. Jest strasznie sucho, ale gdzieniegdzie stoi woda, a dokładniej błoto, uwaliłem siebie i rower - a wczoraj szejkowałem łańcuch... Singiel wzdłuż brzegu j. Lipińskiego odpuszczam, jadę DK16 do Klus. W wiosce nadal bruk, ale z boku jest chodnik, można wygodnie jechać. Urokliwe miejsce przy j. Kraksztyn, w Ogródku pojawia się nowy asfalt - miłe zaskoczenie, ale po chwili się kończy. Nie wiem po co asfaltować 1/3 wioski a dalej zostawić przedwojenny jeszcze bruk. Muzeum już po remoncie. Za wioską kolejny około kilometrowy fragment lotniska, a po wjeździe do gminy Stare Juchy znany doskonale obrazek łatania dziur smołą i żwirkiem. Czad. Dumam co dalej, wszak zaliczyłem to co mam w planie. Postanawiam wracać do Ełku, najpierw szutrówka do Rożyńska z kapitalnym widokiem na odległy horyzont. W Rożyńsku natykam się na towarowy pociąg zmierzający na poligon w Orzyszu, dalej świetna jak zwykle droga wzdłuż jezior Guzki i Mołdzie, skrótem wracam pod dom. Dokrętka do lasu, Mrozy i droga wzdłuż torów.

Powrót po chodnikach, asfalty mokre bo solidnie popadało. W końcu.