testy dwa

Sobota, 27 czerwca 2015 · dodano: 30.06.2015 | Komentarze 0

Dzień był imprezowy, strzeliłem tylko jednego browarka, więc wieczorkiem, po zmroku można było wyskoczyć wreszcie na test oświetlenia. To tego założyłem nową skorupę na głowę.

Elektrownia w rowerze chodziła mi po głowie od dwóch lat. Na krótkie wypady, jedno - dwu- nockowe lepszą opcją jest latarka i wiezienie ze sobą "nabojów", ale na GMRDP oraz planowane w przyszłości dłuższe kilkudniowe wyjazdy trzeba mieć prąd ze sobą.
Przed zakupem sporo testów w internecie widziałem i wybrałem sobie B&M LUXOS U oraz SP PV-8. Zamówiłem też do tego lekką obręcz DT, aby choć w minimalnym stopniu zrównoważyć cięższą wagę koła (piasta - 150g vs 390g). Na dostawę czekałem prawie miesiąc, koło przyszło z kompletnie nienaciągniętymi szprychami (więc na MP już nie zabierałem), reklamacja, dalej bije góra/dół, pozostał więc niezawodny Darek :)

Test.
Lampka świeci super, ma bardzo dobry rozkład światła, oświetla boki a skupia się tam gdzie trzeba, czyli kilka metrów przed kołem. W porównaniu do GREG'owej 800-lumenowej latarki wypada oczywiście słabiej, na cuda nie ma co liczyć, ale do jazdy z prędkością 30 km/h spokojnie wystarczy nawet po dziurawych drogach.
Opór.
Wg. pomiarów i wykresów w necie opór przy wyłączonym poborze prądu to niecały 1W, natomiast gdy światło się pali opór wzrasta do jakichś 7 W, sprawność SP PV-8 jest bardzo przyzwoita i wynosi 72%.
USB.
Nie testowałem jeszcze.

Na głowę założyłem nowy kask, bo w stary już mocno wyeksploatowany i uszkodzony wewnątrz był. Nowa skorupa duuuuużo lżejsza, lepiej się na głowie trzyma, tylko z tyłu mnie coś uwiera, przy zapięciu. Mam nadzieję że zmniejszona waga wpłynie na gól karku podczas jazdy.

Przy okazji stwierdzam że muszę coś z BBTourowymi spodenkami zrobić. Kawałek drogi - a w kolanach wyjazd czuję !!! Wina leży w ściągaczach na dole, albo je odpruję albo przetnę żeby zmniejszyć ucisk, bo reszta jest wygodna (no może troche za mocno napięte szelki)